Wat Zijn Enkele Voordelen Van CRM Voor De Hotelindustrie?

Een hotel managen is hard werken. U moet het personeel, de verschillende teams, de onderhoudswerken en in het bijzonder de hotelgasten coördineren. Dit alles vereist sterke organisatievaardigheden en een aantal effectieve hulpmiddelen die helpen om 24/7 en 365 dagen in het jaar overzicht te houden en te volgen over alles wat gaande is in uw hotel.

Een betrouwbaar CRM-systeem is een van de ‘must-have’ tools die elke goede hotelmanager gebruikt. Als het nog niet bij u is opgekomen om dit soort hulp in te schakelen, zet dit artikel de belangrijkste voordelen van CRM voor de hotelindustrie voor u op een rij, waardoor u na het lezen direct op zoek gaat naar software-aanbieders.

Allereerst stelt deze softwaretool u in staat uw klanten te volgen. Dit maakt uw werk een stuk eenvoudiger en uw gasten zullen van mening zijn dat u de hele tijd aan hen denkt. Ze feliciteren op hun verjaardag, een bloemetje sturen bij een speciale gelegenheid of hen uitnodigen om te profiteren van aangepaste tarieven is geen kleinigheid.

Elke gast keert graag terug naar een hotel waar hij/zij een sterrenbehandeling krijgt. Dit maakt uw hotel CRM-software een krachtige marketing- en PR-tool. Dit is slechts een van de vele voordelen van CRM voor de hotelindustrie, waarvan u de vruchten plukt na de implementatie.

Trouwens met dit systeem zijn uw medewerkers ook heel weinig tijd kwijt om de klantgegevens in het systeem in te voeren. Aangezien u de meeste van deze gegevens sowieso verzameld, waarom ze dan niet gebruiken om indruk te maken op uw klanten? Dit is wat alle grote hotelketens overal ter wereld doen. Een goed CRM-systeem is hun best bewaarde geheim dat klanten dichter bij hun hotels brengt.

Een CRM-systeem stelt u ook in staat uw belangrijkste gasten te volgen, om een deel van uw tijd, energie en geld te besteden aan die accounts die het grootste potentieel hebben en die u helpen uw organisatie te laten groeien. Door klantgegevens te verzamelen en te analyseren, kunt u statistieken en rapporten genereren, waarmee u uw gasten in verschillende categorieën kunt segmenteren.

Zo zijn bijvoorbeeld gasten met een hoge financiële waarde maar met een laag bestedingspatroon een uiterst interessante categorie. Ze zouden hun uitgaven aanzienlijk kunnen verhogen, op voorwaarde dat u weet waar precies ze naar op zoek zijn en het in uw voordeel gebruikt. Het overgrote deel van uw marketinginspanningen dient u te richten op deze klanten die uw scala aan diensten kunnen betalen.

Gasten met een hoge financiële waarde die ook een hoog bestedingspatroon hebben, zijn ook interessant, maar hun potentieel is iets lager. Ze geven hun geld al in uw hotel uit, dus het kan zijn dat u nieuwe diensten moet aanbieden om ervoor te zorgen dat ze hun uitgaven verhogen.

Gasten met een lagere financiële waarde maar relatief hoge uitgaven zijn een categorie apart. Ze waarderen waarschijnlijk uw diensten, omdat ze bereid zijn iets extra’s te doen om te genieten van een verblijf in uw hotel, ook al zitten ze aan de hoge kant binnen hun budget. Het is waard om in deze gasten te investeren, maar niet op de wijze zoals bij de eerste twee categorieën. Door te weten wie deze mensen zijn, kunt u ze aan u binden, maar zonder veel te investeren in zware promoties van uw duurste diensten.

Gasten die niet over die financiële armslag beschikken om gebruik te maken van uw diensten, maar die mogelijk slechts een paar nachten in uw hotel hebben verbleven, is een categorie met het laagste potentieel. Ze zullen misschien nooit terugkeren, ondanks al uw inspanningen om ze weer binnen te halen.

Omdat ze uw hotel niet kunnen veroorloven, zou het zonde zijn om geld uit te geven om uw diensten onder hun aandacht te brengen. Een van de grootste CRM-voordelen voor de hotelindustrie is dat u kunt voorkomen uw advertentie- en marketingbudgetten te verspillen aan deze categorie gasten die geen goed rendement op uw investering opleveren.

U kunt het CRM-systeem van uw hotel gebruiken om de mogelijkheid te analyseren nieuwe diensten toe te voegen of verbeteringen aan te brengen in uw kamers of in de gedeelde ruimtes in uw hotel. U kunt met het systeem ook klantrecensies opslaan en vervolgens rapporten maken om u te helpen een beeld te krijgen op welke gebieden verbeteringen moeten worden doorgevoerd, waarvan u het meest zou profiteren.

Als de meeste gasten bijvoorbeeld klagen over het ontbreken van een goede wifi-verbinding in bepaalde delen van het hotel, weet u dat u moet nadenken over een oplossing om dit probleem op te lossen. Als de meeste gasten het ontbijt overslaan, wilt u misschien weten wat hun redenen zijn om niet te genieten van een maaltijd waarvoor ze al wel hebben betaald.

Al deze gegevens zijn moeilijk te traceren zonder een betrouwbaar softwareprogramma. Hoewel een goede CRM een grote investering lijkt, kunt u eenvoudig inzien dat de voordelen die het biedt aanzienlijk opwegen tegen uw initiële investering en de onderhouds- en upgradekosten. Een goed systeem dat uw gasten goed in de gaten houdt, is een goudmijn waar u het beste uit kunt halen.

Dit zijn slechts enkele van de vele voordelen die een CRM-systeem voor de hotelindustrie u kan bieden. Als u het moeilijk vindt om al uw dagelijkse klusjes en alle verzoeken van klanten te managen, kunt u overwegen uw visie te wijzigen over hoe u uw hotelbedrijf en de algehele horeca-industrie ziet.

Als het om gastvrijheid gaat, moeten de behoeften en wensen van uw klanten hoog op uw prioriteitenlijst staan. Niets kan erger zijn dan een boze gast die overal slechte recensies schrijft en mensen vertelt weg te blijven van uw hotel. U dient er echt voor te zorgen dat zulke dingen zich praktisch niet voordoen. De enige manier om dit te bereiken, is door de behoeften van uw klanten te begrijpen.

This website uses cookies to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.