Marketingtools Voor De Hotelindustrie

Het hebben van een effectief marketingplan is absoluut essentieel in de hotelindustrie. Als u wilt dat gasten in uw hotel verblijven, moet u niet alleen een manier vinden om met hen in contact te komen, maar u dient hen tevens te informeren over alle geweldige voorzieningen die uw faciliteit te bieden heeft.

Dit is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Tegenwoordig verblijven gasten niet alleen in traditionele hotels en motels, maar hebben ze ook toegang tot een breed scala aan alternatieve accommodaties, waaronder vakantieverhuur en B&B’s. Proberen te concurreren met al deze andere bedrijven vereist een innovatieve marketingstrategie.

Om een voorsprong te krijgen op uw concurrentie, moet u zich vertrouwd maken met de krachtigste marketingtools die momenteel beschikbaar zijn. Hieronder vindt u een lijst die u kunt gebruiken tijdens het opzetten van uw marketingplan:

1. Uw website

Het merendeel van de mensen gaat het internet op wanneer ze op zoek zijn naar een hotelkamer. Het is absoluut noodzakelijk om een prachtig ontworpen website te hebben die gebruiksvriendelijk, intuïtief is en die een professioneel imago creëert voor uw hotel. Als uw site langzaam laadt, fouten bevat, verouderd lijkt of moeilijk te navigeren is, gaan mensen ergens anders heen.

Het is de moeite waard om uw website professioneel te laten ontwerpen. Een deel van uw marketingbudget besteden aan het ontwikkelen van een hoogwaardige website is een van de beste investeringen die u voor uw bedrijf kunt doen. Werk nauw samen met de webontwerper om ervoor te zorgen dat de site prominent een lijst bevat met de voorzieningen die uw hotel onderscheiden van anderen.

2. Professionele foto’s

Foto’s zijn een van de meest effectieve hotelmarketingtools die u tot uw beschikking heeft – vooral als ze door een beroepsfotograaf worden genomen. Met het gebruik van speciale lenzen en verlichting kan een professional prachtige foto’s van uw hotel maken en ervoor zorgen dat het in het best mogelijke licht wordt gepresenteerd.

U kunt deze foto’s dan voor al uw andere marketingmaterialen gebruiken, zoas uw website, visitekaartjes, brochures en op uw sociale media-accounts.

Vergeet niet dat voor veel mensen de eerste kennismaking met uw hotel uit foto’s bestaat die u in uw marketingmateriaal hebt opgenomen. Als de foto’s mat, wazig of saai zijn, worden mensen niet aangespoord om op uw locatie te verblijven.

De fotograaf die u kiest, moet ervaring hebben met commerciële fotografie. Bespreek met hem voorafgaand aan de shoot welk verhaal u met de foto’s wilt vertellen. Dit maakt het werk voor de fotograaf eenvoudiger, omdat hij nu een idee heeft hoe hij een en ander moet vastleggen om een beeld van het hotel te creëren dat u naar buiten uit wil dragen.

3. Uw sociale media-accounts

Het gebruik van sociale media is een uitstekende manier om een sterke relatie met uw klanten op te bouwen. In plaats van uzelf in stukken te verdelen en profielen te maken op alle sociale netwerken, kiest u één of twee van de toonaangevende platformen en richt u zich daarop.

Houd uw accounts up-to-date, voeg regelmatig nieuwe content toe. Plaats informatie over aankomende specials, evenementen die plaatsvinden in uw regio en andere informatie die uw volgers nuttig zouden kunnen vinden. Probeer het aantrekkelijk te maken door verschillende soorten media te plaatsen, inclusief afbeeldingen en video’s.

Wanneer klanten contact met u opnemen via sociale media, moet u deze onmiddellijk beantwoorden. Er zijn ook tools die u kunt gebruiken om te kijken naar eventuele vermeldingen van uw bedrijf op sociale media. Dit geeft u de mogelijkheid om te zien wat mensen over uw bedrijf zeggen en om indien nodig deel te nemen aan het gesprek.

4. E-mailmarketing

In de wereld van online marketing is e-mailmarketing een van de oudste methoden. Het is ook een van de meest doeltreffende. Voeg een aanmeldingsformulier toe aan uw website waar mensen zich kunnen aanmelden voor uw mailinglijst.

U kunt ook gasten vragen of zij zich willen aanmelden voor uw nieuwsbrief wanneer zij in uw hotel verblijven. Dit is een geweldige manier om langdurige relaties op te bouwen met uw gasten, zodat ze keer op keer terugkomen. Om hen aan te moedigen zich aan te melden, kunt u overwegen hen een korting of een andere stimulans te geven in ruil voor het verstrekken van hun e-mailadres.

5. Gast management software

Met gast management software is het niet alleen eenvoudiger om reserveringen te beheren en betalingen te accepteren, maar kunt u ook belangrijke details over uw gasten bijhouden. U kunt deze programma’s bijvoorbeeld gebruiken om bij te houden welke unieke interesses uw gasten hebben. Vervolgens kunt op basis hiervan gerichte promoties of specials maken met activiteiten die zij leuk vinden.

6. Promotionele producten

Een andere ouderwetse marketingtechniek die nog steeds uiterst adequaat is, is om uw gasten tijdens hun verblijf promotionele producten te geven. Pennen, notitieblokjes, sleutelhangers, boodschappentassen en andere artikelen die zijn bedrukt met uw hotelgegevens zijn nuttig voor uw gasten.

Bovendien hebben deze producten ook een toegevoegde waarde als marketingtools. Elke keer dat iemand zijn nieuwe pen gebruikt of zijn sleutels tevoorschijn haalt, ziet hij of zij de naam en contactgegevens van uw hotel. Hierdoor zal de naam van uw bedrijf als een van de eerste zijn die bij mensen opkomt, als ze de volgende keer accommodaties in uw regio nodig hebben.
Dit zijn enkele van de meest effectieve hotelmarketingtools die momenteel beschikbaar zijn. Als u een hotel bezit, is het opzetten van een marketingplan, waarin al deze technieken zijn verwerkt een van de beste manieren om uw bedrijf een boost te geven.

This website uses cookies to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.