DRIE GENERATIES GASTEN

DRIE GENERATIES GASTEN, BETOVERD DOOR MOBIELE TECHNOLOGIE.
DE BABYBOOMERS

De naoorlogse generatie is er een die iedere hotelier graag ziet komen. Na een succesvolle loopbaan genieten de babyboomers nu met volle teugen van hun vrije tijd. Velen van hen gaan dan ook vaak op reis. Ze gaan volop op ontdekkingstocht naar cultuur, gastronomie en andere leuke ervaringen.

Die ontdekkingsdrang zorgt er ook voor dat ze mee willen zijn met de nieuwste technologieën. Ze kunnen dus vaak overweg met een smartphone.

Kortom: de babyboomers bieden u als hotelier een uitgelezen kans. Ze zijn immers bereid om rijkelijk te consumeren. Slaagt u erin om hen met behulp van mobiele communicatie de juiste ervaring te bezorgen? Dan tovert u hen in geen tijd om tot virtuele ambassadeurs van uw hotel.

GENERATIE X

De generatie met als motto ‘work hard, play hard’. Deze ambitieuze welverdieners hebben de middelen en de behoefte om er meermaals per jaar even tussenuit te glippen. Ze gaan dan meestal voor korte vakanties, zoals een citytrip of een weekendje weg.

Efficiëntie is de rode draad doorheen hun leven en hun smartphone speelt daarbij een belangrijke rol. Alle informatie, zowel zakelijk als privé, willen ze altijd en overal binnen handbereik hebben.

Hoe speelt u als hotelier in op die verwachting? Allereerst moet u alle gegevens met betrekking tot hun reservering mobiel beschikbaar maken. Daarnaast kunt u extra tips en informatie meegeven om hun ervaring echt compleet te maken. Op deze manier worden ook zij overtuigde virtuele ambassadeurs van uw hotel.

DE MILLENNIALS

De jongeren van deze generatie kunnen al met een tablet overweg voordat ze leren lezen of schrijven. Ze kunnen zich niet inbeelden hoe de wereld eruit zou zien zonder technologie. Hun smartphone heeft een cruciale plaats in hun sociale leven.

Op maatschappelijk vlak wordt voorspeld dat hun drang naar nieuwe ervaringen nog sterker zal zijn dan die van de vorige generatie. Ze zijn erg projectmatig ingesteld, dus zullen ze zich gedurende een bepaalde periode intensief inzetten om een professioneel doel te bereiken. Zodra ze dit doel hebben bereikt, zullen ze het evenwicht in hun vrijetijdsbesteding herstellen door eropuit te trekken en weer op zoek te gaan naar unieke ervaringen.

U merkt het: de kernwoorden voor de toekomst zijn ervaring en mobiele aanwezigheid. De grootste gemene deler van deze kernwoorden is communicatie.

This website uses cookies to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.