De Invloed Van Facebook Op De Hotelwereld

Maandelijks maken 1,2 miljard mensen gebruik van Facebook. Dit medium is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Het zou dus ook onmisbaar moeten zijn in elke marketingstrategie.

Intussen investeert u misschien ook al heel wat moeite in de Facebook-pagina van uw hotel. Als u alles uit Facebook wilt halen voor uw zaak, dan is het belangrijk om inzicht te hebben in de resultaten die u mag verwachten.

CRUCIAAL VOOR UW NAAMSBEKENDHEID

De gemiddelde Belgische Facebook-gebruiker heeft 162 vrienden. Iedere gast die de Facebook-pagina van uw hotel leuk vindt, voert potentiële gasten in zijn virtuele kielzog mee. Facebook zal de ‘vind ik leuk’ van uw gast immers tonen aan zijn virtuele vrienden, die dit op hun beurt leuk kunnen vinden.

Haalt u daar onmiddellijk nieuwe reserveringen uit? Neen, dat zou te mooi zijn. Maar dit mag u wel verwachten.

De persoon die uw pagina leuk vindt, zal waarschijnlijk ook uw posts leuk vinden als u iets interessants of leuks op Facebook zet. Elke ‘vind ik leuk’ zorgt er opnieuw voor dat een aantal mensen in contact komen met uw hotel. Dit virale marketingeffect versterkt de naamsbekendheid van uw hotel. En daar vloeien onvermijdelijk reserveringen uit voort.

“Een vriend vertelde me onlangs dat de Facebook-foto’s van mijn citytrip naar Amsterdam hem inspireerden. Dus had hij ook een weekendje geboekt in hetzelfde hotel.”

Het loont dus zeker om tijd en energie te investeren in uw Facebook-pagina. De kans is bijzonder groot dat de Facebook-vriend in het voorbeeld hierboven heeft doorgeklikt naar de hotelwebsite en daar meteen zijn verblijf heeft gereserveerd. U zult deze gast dus niet terugvinden in de statistieken van uw Facebook-pagina.

Bovendien is dit ook een mooi voorbeeld van het ‘word of mouse’-effect van Facebook. Iemands enthousiasme over een hotel is voor zijn vriendenkring veel doorslaggevender dan een review van een onbekende op een ‘onafhankelijke’ site.

INVESTEER IN DE BELEVING VAN UW HOTEL

Hoeveel moeite moet u in Facebook investeren? Een Facebook-pagina die niet leeft, zal ook niet het gewenste resultaat opleveren. Iemand van uw team zal dus wekelijks wat tijd moeten besteden aan de Facebook-pagina van uw hotel. Het is nu eenmaal een sterk instrument om de beleving in en rond uw hotel te promoten.

Geen idee hoe u eraan moet beginnen? Of levert uw Facebook-pagina nog niet de beoogde resultaten op? GuestDelight helpt u graag op weg!

This website uses cookies to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.