De Beste Hotel Marketing Tools – Het Is Tijd Om Digitaal Te Gaan

Net als ieder ander bedrijf is marketing ongelooflijk belangrijk voor het creÎren en ondersteunen van het succes van een hotel. Dit is waarom u de beste hotel marketingtools wilt gebruiken terwijl u uw budget onder controle houdt. En het is een goede zaak dat u deze basisgids gevonden heeft om uw huidige strategie te maximaliseren. Want als u een van de volgende hulpprogrammaís niet gebruikt, dan stelt u zichzelf in het nadeel.

Maar, alvorens dieper in te gaan op de beste hotel marketingtools, zal u iets in het bijzonder opvallen. Al deze instrumenten zijn digitaal. Waarom? Omdat digitale marketing ongelooflijk betaalbaar, duurzaam en effectiever is dan enige andere vorm van marketing, met uitzondering van persoonlijke aanbevelingen. Het is simpelweg niet te ontkennen hoe krachtig een verwijzing van een tevreden klant kan worden, maar u heeft in dit opzicht slechts een beperkte controle hierover.

Als u wilt dat mensen gebruiken maken van uw hotel en u voorzien in een kans om ze genoeg te imponeren om het verder te vertellen, moet u uw marketing strategie op orde hebben.

1. Begin altijd met een Website

Het kan niet genoeg gezegd worden, maar een website is cruciaal voor elk modern bedrijf. En als u er geen hebt, staat u simpelweg niet op de kaart.

Terwijl lokale baksteen en mortel bedrijven niet echt het punt zullen inzien in het starten van een website (hoewel dit absoluut de verkeerde benadering is), zal uw focus niet liggen op de lokale bevolking. In plaats daarvan wilt u het woord over uw hotel zoveel mogelijk verspreiden, gezien het feit dat hoe meer mensen u kunt boeken in uw hotelkamers, hoe beter.

Zie een website als uw online hoofdkantoor. En vanaf hier kunt u foto’s en media over uw hotel posten, evenals het toevoegen van interessante inhoud om mensen er van te overtuigen waarom ze een paar nachten op uw speciale locatie zouden moeten overnachten.

Wanneer het er op aan komt, biedt een website u de kans om diverse marketing campagnes uit te voeren, en zij leiden het online verkeer allemaal naar een beheersbare plaats. Tevens, wanneer u uw site wilt optimaliseren, boort u organisch verkeer aan, de rijkste bronnen van het omzetten van verkeer beschikbaar op het web.

2. Sociale Media

Als u naast het vergaren van getallen ook uw bedrijf wilt tentoonstellen, moet u zeker het gebruik van sociale media overwegen. Het behoort tot de beste hotel marketingtools, mits u het meest relevante platform gebruikt.

Helaas, er is meer aan het gebruik van sociale media platformen dan het maken van een profiel en het stalken van online gebruikers om u te volgen. Ja, het is een hulpmiddel, maar het is een hulpmiddel dat u op de juiste manier moet gebruiken. Anders bouwt u enkel een ëspammingí reputatie op.

Met andere woorden, u wilt links en media delen die mensen nuttig of amusant vinden. Want het opbouwen van een relatie met andere gebruikers zal een belangrijk onderdeel van de strategie worden.

3. Reputatiemanagement

Voordat u duizenden euro’s uitgeeft om nieuwe klanten te trekken, vergeet dan niet om diegene te onthouden die al in uw hotel zijn geweest en het geweldig vonden.

De gemakkelijkste klanten die u ooit zult aantrekken, zijn de gelukkige klanten die al in uw hotel hebben verbleven.

Dit is waar Guest Delight u het meest kan helpen, ons systeem stelt u in staat een discussie te creëren met bestaande, toekomstige en vorige hotelgasten. Het Guest Delight-systeem is niet ontwijkend voor hotelgasten en eenvoudig in gebruik.

4. Link Constructie

Link constructie is wanneer u zich uitstrekt naar leidende sites binnen het hotelwezen en deze beter leert kennen. Waarom? Omdat zij websites hebben met hoge rankings en enorme ladingen van online verkeer. Dus, een van de beste hotel marketingtools zal altijd link constructie zijn.

Het doel is om op een van deze leidende websites een link naar uw homepage te krijgen, en dat doet u meestal door een interessante gastpost. Maar onthoud dat iedere website-eigenaar zijn eigen eisen heeft voor het posten van gast blogs en links. En tevens, als ze vermoeden dat u niet serieus genoeg bent, ze niet van plan zijn hun ruimte met u te delen.

Er is echter een ander voordeel bij link constructie; zoekmachine zichtbaarheid is gekoppeld. Hoe meer serieuze links u bouwt, des te meer zoekmachines zullen aandacht besteden aan uw site.

5. Betaalde Reclame

Als men over betaalde reclame praat, praat men over een effectieve snelkoppeling. Het enigste nadeel is dat betaalde reclame meer kost dan de eerder genoemde marketing tools. U moet zich dus afvragen hoeveel u bereid bent hieraan te besteden, en waar zullen de gebruikers terecht komen zodra ze op de advertentie klikken?

Terwijl u dit leest, zijn er veel uitgevers waar u mee experimenteren kunt. Een van de meest populaire is zonder twijfel Google Adwords, die u ziet bieden op zoekwoorden. Maar net als met sociale media, er is een effectieve en ineffectieve manier om betaalde reclame te benaderen.

Bijvoorbeeld, als u voor Google Adwords kiest en de trefwoorden die u hebt geboden zijn gewoon te concurrerend, dan ziet u niet veel actie. Dit betekent dat u eerst de juiste zoekwoorden moet onderzoeken alvorens u biedingen van uw kant doet.

Tegelijkertijd moet u kijken waar de gebruikers terecht komen zodra zij op de advertentie klikken. Want zonder een website, zal betaalde reclame weinig zin hebben.

6. E-maillijsten

Wie zegt dat elke hotel marketing strategie zich alleen moet richten op het verkrijgen van nieuwe klanten? De realiteit is dat veel van uw bedrijf zal afhangen van terugkerende klanten, en u kunt dit in uw voordeel gebruiken. Om specifieker te zijn; u zult een e-maillijst moeten opbouwen.

Als een gast een aangenaam verblijf heeft gehad, moet deze de kans krijgen zich aan te melden voor de nieuwsbrief of e-mail lijst. Natuurlijk kunt u hen op een kleine manier belonen voor het aanmelden, en zodra u zijn/haar e-mail heeft, kunt u in contact blijven.

De mogelijkheid om speciale promoties onmiddellijk te delen kan zeker helpen bij het ondersteunen van een bedrijf. Maar er is een grens wat betreft het verzendend van e-mail die uw klanten niet interessant vindt. En als u hen enkel met prijzen en specials die gericht zijn op uw hotel bombardeert, wees dan bereid om gekoppeld te worden aan de spammap.

Vermijd dit koste wat het kost door alleen e-mails te verzenden die klanten waarderen kunnen, zelfs als het niets te maken heeft met uw hotel. Vergeet niet, zij hebben reeds uw diensten gebruikt en ze hebben er van genoten. U wilt ze er slechts aan herinneren zo nu en dan terug te komen.

Als u nog geen digitale marketing hulpmiddelen overwogen heeft voor het verder ontwikkelen van uw hotel, kunt u het zich niet permitteren langer wachten. Het is de enige manier waarmee u effectief in de moderne wereld kunt concurreren zonder miljoenen uit te geven voor een marketing budget.

This website uses cookies to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.