Alles over Hotel Marketing Software

De horeca is ongelooflijk concurrerend, en als u succesvol wilt zijn moet u manieren zoeken om uw bedrijf op te laten vallen. Een van de beste manieren om uw hotel te laten groeien is om frequente bezoeken van meer welgestelde gasten binnen te halen.

Dit omdat deze zakenreizigers en gepensioneerde paren die graag reizen, de mensen zijn die een grote bijdrage aan uw inkomen leveren, en tevens hun vrienden vertellen “Als je in die stad bent, weet ik nog een geweldig klein hotel waar je kan verblijven die ik je zeker kan aanraden”.

Het opbouwen van relaties betekend alles in de wereld van gastvrijheid, en wanneer u een groot aantal gastenrelaties heeft, is het zo veel makkelijker om uw marketing te automatiseren en een goede database te gebruiken voor het bijhouden van uw gastenbeheer.

Het goede nieuws is dat er tegenwoordig tientallen hotel beheerapplicaties zijn die u kunnen ondersteunen bij gastenbeheer, speciale aanbiedingen kunnen sturen voor frequente reizigers, feedback kunnen verzamelen en aanbiedingen kunnen omzetten in boekingen.

Hier is een snelle blik op wat u kunt verwachten van een aantal van de verschillende platformen die er zijn. Hoe meer u weet over hotel marketing software, hoe makkelijker het zal zijn om een platform te kiezen.

CloudBeds

CloudBeds is een platform gebaseerd op de cloud, dat is gericht op kleine en middelgrote hotels, en het is een van de eerste dingen waaraan mensen denken wanneer we spreken over hotel marketing software voor B & B’s en hostels. Het kan als een online boekingssysteem worden gebruikt, een systeem voor het beheer van het huishouden, een CRM-platform en een business intelligence platform.

Het biedt eenvoudige integratie met Expedia, Booking.com en veel van de andere populaire hotel reserveringsplatforms, en u krijgt toegang tot gedetailleerde informatie over iedere gast, zodat u per dag de gasten kunt opzoeken die moeten inchecken, u kunt zien welke gasten regelmatige bezoekers zijn, welke bezoekers nieuw zijn, enzovoort.

innRoad

innRoad is een ander groot cloud gebaseerd / ‘Software als Service’ hotelbeheer platform, waarin zowel CRM tools als ook reserveringen-, marketing-, rapportage- en management systemen zijn inbegrepen. Het biedt in één oogopslag informatie over de beschikbaarheid van de kamers, en biedt een aantal grote analytische mogelijkheden voor diegenen die grotere hotels bezitten en een gedetailleerd overzicht willen krijgen van de prestaties van hun hotel.

Omdat het systeem met zoveel reservering platforms integreert, biedt het wijdverbreide en makkelijke marketing. Managers kunnen reserveringen makkelijk inkijken en verwerken vanaf een eenvoudige interface, en kunnen de beschikbaarheid op alle verschillende reservering platforms bij laten werken, zodat u er zeker van kunt zijn dat u geen gasten misloopt enkel omdat ze een ander platform gebruiken voor uw bedrijf.

Skyware Software

Skyware is een ander cloud gebaseerd platform dat is ontworpen voor gebruik door hotels van elke omvang, van een klein hotel of B & B, tot een grote keten van zakelijke hotels. Het biedt een geavanceerde online reserveringsmachine, en opties voor gastenrelatie management, evenals activiteit planners, en nog meer.

Het is perfect voor degenen die een persoonlijk tintje willen toevoegen aan hun contacten met hun gasten, en het geeft u de kans om een hotel als een goed geoliede machine te runnen, waarbij onderhoud plaats vind als er geen gasten zijn en iedere gast zaken naar hun eigen smaak gedaan krijgt.

GuestPoint

GuestPoint is specifiek gericht op kleine en middelgrote hotel managers. Het combineert de ‘back end’ taken, zoals documenten beheer en financieel management, en de receptie en marketing activiteiten allemaal in één instrument.

De makkelijk te gebruiken ‘drag and drop’ interface en het hybride implementatiemodel die online en desktop software bevat, zorgt ervoor dat het kan worden gebruikt door zoveel mensen als mogelijk, en dat het intuïtief en toegankelijk is. Een echt nuttig marketing functie is de mobiele en ontvankelijke boekingspagina, die met sociale mediasites integreren kan.

Dit vergroot het bereik van de online aanwezigheid van het hotel, en zorgt ervoor dat bezoekers niet worden gedwongen om sociale media te verlaten om naar een onbekende boekingspagina te worden doorgeleid. Het lijkt een kleinigheid, maar het verwijderen van frictie is enorm belangrijk als het gaat om het verbeteren van de effectiviteit van marketing.

Hotel Aspecifieke Tools

De bovenstaande tools richten zich op het beheer van uw hotel in het algemeen, en kennis over hotel marketing software is nuttig, maar online marketing betekend veel meer dan simpelweg uw eigen werk goed doen. Een succesvol bedrijf werkt met een heleboel verschillende sociale media en reclame platformen om een zo breed mogelijk publiek te creëren.

Foto’s op Instagram posten en ook het delen van video’s aldaar, het schrijven van lange berichten op Facebook, en kortere op Twitter, met behulp van Pinterest de demografische creatieveren bereiken of Snapchat als u liever een beroep doet op jongeren. Elk platform heeft zijn plaats. Zelfs LinkedIn kan nuttig zijn als u met zakelijke reizigers wilt werken.

Het inplannen van berichten kan helpen bij het verminderen van de tijdsdruk die ontstaat doordat u gelijke tred moet houden met al uw sociale media-eisen. Hulpprogramma’s zoals chat bots kunnen zinvol zijn als u delen van uw klantenservice wilt automatiseren.

Niet alle bedrijven maken uitgebreid gebruik van bots, omdat er iets meer waarde wordt gehecht aan persoonlijke interactie, maar het is iets dat wellicht het proberen waard is. Overweeg wat voor beeld u wilt creëren met uw merk, en of automatisering hier in enigerlei vorm in zou passen.

Vergeet niet te bloggen, het sturen van mailings via uw adresboek, en het opbouwen van relaties met de lokale VVV of toeristeninformatie. Al deze dingen kunnen u helpen te groeien in uw online aanwezigheid, wat er weer voor zorgt dat u meer mensen kunt bereiken, en uw gemiddelde gastencijfers doet verhogen.

Plan uw marketing rond de drukke perioden wanneer gasten hotels boeken. Zorg voor een media agenda en leer welke nationale en regionale dagen komen, zodat u hierop in kunt haken met uw marketing planning.

This website uses cookies to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.